Dokedy, dokedy, to je otázka. Pri každom datadisku sa našli zástupy falošných prorokov, ktorí predpovedali hre World of Warcraft potupný koniec, a že to už nie je ono, a je to naprd atď.

Celá franšíza ale zatiaľ funguje bez problémov naďalej. Dokonca navzdory faktu, že Blizzard celkom pokojne oznámil, že za prvý kvartál 2013 stratil 1,3 milióna predplatiteľov. Čo už no. Hlavne, že vyše 8 miliónov ľudí si to platí stále naďalej. World of Warcraft je stále na špici a nič sa k nemu neblíži. Activision, ktorý vlastní Blizzard, v minulom roku predbehol v tržbách aj Electronic Arts. V bulváre sa preberá, prečo má riaditeľ Activisionu nepomerne vyšší plat ako riaditeľ porovnateľnej spoločnosti Oracle… a tak. Skrátka sú stále v plnke.

Mimochodom, oných 1,3 milióna hráčov je väčšiny práve z Číny. Východné MMORPG-čka sú úplne iný trh. Veď len Legend of Mir tvrdil, že ho hrá 120 miliónov hráčov… Overiť si to síce nevieme, ale prečo nie? Warcraft je skrátka dojnica západného typu.

Prečo by ho hráči opúšťali? Zastaralú grafiku má už roky. Ale šlape to rýchlo. Tupý banovací-safety systém hráči zrejme tiež prekusli. Hardcore hráči už od prvého datadisku vyčítajú hre neutíchajúci zľahčovací trend, ktorý trvá doteraz. Z hry je už detská omaľovánka, pravda. Aj tých talentov už dávnejšie ubúda, čím viac levelov máme.  Ale väčšine zákazníkov to tak vyhovuje. Že low dungy prejdete za kratší čas ako čakáte vo Finderi, alebo že tam healer môže od začiatku do konca afkovať… Zľahčuje sa to, zľahčuje, ale to hráčov neodrádza. Naopak.Veď aj keď si rušíte subscription, tak vám tak kladú len otázky, či to nebolo moc ťažké a či vás tam niečo neofúklo. Hra je už preplácaná, každý tam lieta na luxusných exkluzívnych drakoch a má tristo altov…

A tak sa blížime k desiatemu výročiu a ďaľší datadisk visí vo vzduchu… vraj posledný :). Hahaha.